4 – 18.07.1937    RHÖN - Wasserkuppe – Niemcy
Startowało 34 pilotów z 7 krajów, sklasyfikowano 28.
Jednomiejscowe
1)
Dittmar Heini
Niemcy
Fafnir II SaoPaulo

1662.5 pkt

2)
Hofmann Ludwig
Niemcy
Moazagotl

1427.0 pkt

3)
Späte Wolfgang
Niemcy
Minimoa

1325.0 pkt

4)
Sandmeier
Szwajcaria
Spyr III

1127.0 pkt

5)
Schmidt Kurt
Niemcy
Mü 13

1116.0 pkt

6)
Reitsch Hanna *
Niemcy
Reiher

1104.0 pkt

7)
Baranowski Bolesław
Polska
Orlik I

812.5 pkt

8)
Żabski Zbigniew
Polska
CW-5bis (SP-995)

730.5 pkt

9)
Baur
Szwajcaria
Spyr III

667.0 pkt

10)
Mynarski Piotr
Polska
PWS-101(SP-1005)

575.5 pkt

12)
Brzezina Stanisław
Polska
Orlik I

311.0 pkt

21)
Szukiewicz Romuald **
Polska
PWS-101

119.0 pkt

24)
Peterek Edward
Polska
PWS-101

48.5 pkt

*  najlepsza kobieta
**  latał jako zmiennik Peterka
Najlepsze wyczyny:
Heini Dittmar ( Fafnir ), Piotr Mynarski ( PWS-101 ), Hanna Reitsch ( Reiher )- przelot docelowy 351 km
Zbigniew Żabski ( CW-5bis ) - wysokość 3295 m
W dniu 4.07.1937 r na górze Wasserkuppe rozpoczęły się międzynarodowe zawody uznane później za I Szybowcowe Mistrzostwa Świata. Na starcie stanęło siedem ekip:
  1. Polski (Nr 1 - Orlik - pilot Baranowski, 2 - CW 5/35 - Żabski, 3 - Orlik - Brzezina, 4 - PWS 101 - Peterek zmiennik Szukiewicz, 5 - PWS 101 - Mynarski )
  2. Szwajcarii ( 6 - S18 T - Godinat, 7 - Spyr III - Sandmeier, 8 - Moswey II - Müller, 9 - Spyr III - Bauer )
  3. Czechosłowacji ( 10 - Tulak - Pitrman, 11 - Tulak - Silhan, 12 - Duha II - Chlup, 14 - VSB 35 - Prachar zmiennik Steyskal )
  4. Anglii ( 15 - Hjordis - Wills, 16 - King Kite - Neilan, 17 - King Kite - Watt, 18 - King Kite - Hiscox zmiennik Price, 19 - Falcon III - Murray-Fox )
  5. Niemiec (20 - Atalante - Schmidt, 21 - Minimoa - Späte, 22 - Moazagotl - Hofmann, 23 - Fafnir - Dittmar, 24 - Reiher - Reitsch )
  6. Austrii (25 - Rhönadler - Schaffran zmiennik Fiedler, 26 - Condor II - v Lerch, 27 - Rhönsperber - v Roretz zmiennik Frena )
  7. Jugosławii (28 - Komar - Stanojevic zmiennik Crujanski )
Ponieważ, było to górskie szybowisko starty odbywały się tylko za pomocą lin gumowych.
Kilka zdań na temat punktacji. Lot punktowany był według trzech kryteriów po pierwsze długość przelotu, wysokość przelotu i czas przelotu. Wszystko było przeliczane według wzorów i tabel.
Pierwszy dzień to przeloty, największe odległości uzyskali Heini Dittmar ( Fafnir ), Piotr Mynarski ( PWS-101 ), Hanna Reitsch ( Reiher )- 351 km. Jak się później okazało były to najdłuższe przeloty zawodów. Szybowiec nr 17 uległ rozbiciu.
Dzień 2-4. Pogoda mglista i burzowa. Wykonano kilkanaście startów, ale punktów nie przyznano.
Dzień 5. Wykonano kilka przelotów oraz 4 loty na czas. Najdłuższy przelot Sandmeier - 202 km, najdłuższy czas lotu Frena 6h 54'. Z powodu uszkodzenia szybowca odpada z zawodów Czechosłowak Chlup.
Dzień 6. Warunki do przelotów. Najdłuższe przeloty uzyskali Späte - 284 km, Dittmar - 238 km,(Brzezina - 102 km, Baranowski 97 km). Największą wysokość dnia 2330m ma Watt
Dzień 7. Góra we mgle z małymi przejaśnieniami. Klasę pokazał Dittmar który uzyskał jako jedyny punkty (za odległość 174 km i za wysokość 1968 m).
Dzień 8 .Lotów nie wykonano.
Dzień 9.Jako zadanie dnia wyznaczono długotrwałość lotu. Po raz trzeci najdłuższy lot wykonuje Frena ( 10h 02').Największą odległość uzyskuje Hofmann (218 km).
Dzień 10. Dzień przelotowy. Hofmann przelatuje 300 km. (Żabski 258 km, Baranowski 247, Brzezina 217 km, mynarski pauzował ze względu na uszkodzony szybowiec )
Dzień 11. Pogoda ładna ale latanie słabe. Tylko Hofmann powyżej 100 km (174 km).

Dzień 12.brak punktowanych lotów.
Dzień 13. Dzień triumfu polskich pilotów. Najdłuższy przelot wykonał Baranowski - 302 km, niestety ze względów transportowych pilot już w zawodach nie startował.Największą wysokość uzyskał Żabski (3295 m).
Dzień 14. Start otwarto dopiero po południu.Najdłuższy przelot Sendmeier ( 209 km).
Ponieważ, regulamin zezwalał na latanie w czasie zawodów dwum pilotom ( główny i zmiennik )na jednym szybowcu ostateczną punktację przeprowadzono tak dla pilotów jak i szybowców. Punktacja pilotów jest powyżej.
Punktacja szybowców:
  1. Fafnir II "Sao Paolo"
  2. Moazagotl
  3. Minimoa
  4. Spyr III
  5. Atalante ( Mü 13 )
  6. Reiher
  7. Orlik
  8. CW 5/35
  9. Spyr III
  10. PWS 101
  11. Rhönsperber
  12. King Kite
  13. Orlik
  14. Hjordis
  15. S 18 T
  16. Falcon III
  17. Condor II
  18. Rhönadler
  19. Moswey II
  20. PWS 101
  21. King Kite
  22. VSB 35