J-4 Solidarność

  Pierwsze prace sięgają roku 1977. Miał to być średniopłat z klasycznym usterzeniem i silnikiem z przodu. Podwozie stałe, golenie sprężyste z laminatu, koła jak w szybowcu Bocian. Miejsca załogi obok siebie (dwuster). Kadłub ze sklejki i laminatu. Skrzydło o profilu laminarnym Wortmanna (19%) gwarantujące łagodne przeciągnięcie i uniemożliwiające wpadnięcie w korkociąg. Skrzydło z pianki Conticell i laminatu, miało składać się z sześciu jednakowych segmentów o rozpiętości 90 cm każdy oraz z końcówek na zewnętrznych krawędziach. Zamiast lotek miał mieć spojlery. Na całej rozpiętości klapy bezszczelinowe. Silnik Limbach o mocy 68 KM. Miał posiadać podstawowe przyrządy pokładowe i radiostację.

Projekt opracowany w 1977 roku.
kliknij
Projektant :
Janowski Jarosław
Rozpiętość :
7.0 m
Długość :
4.80 m
Wysokość :
?? m
Powierzchnia nośna :
6.8 m2
Wydłużenie :
??
Wznios :
? °
Profil skrzydła :
Wortmann 19%
Usterzenie wysokości
Rozpiętość :
?? m
Powierzchnia nośna :
? m2
Profil :
NACA 0012?
Masy
Masa własna :
?? kg
Masa całkowita :
?? kg
Obcążenie powierzchni :
?? kg/m2
Osiągi
Doskonałość
przy prędkości optymalnej :
??
?? km/h
Opadanie
przy prędkości ekonomicznej :
?? m/s
?? km/h
Prędkość minimalna :
?? km/h
Prędkość max :
290? km/h
Prędkość przelotowa :
240? km/h
Prędkość dopuszczalna :
?? km/h
Wznoszenie :
?? m/s
Pułap teoretyczny :
?? m
Rozbieg :
100? m
Dobieg :
?? m
Zasięg :
2000 km
Współczynniki obciążenia :
+??/-??
Silnik
Silnik "Limbach" o mocy 68 KM .